Jotta tämä sivusto toimisi mahdollisimman hyvin, se tallentaa aika ajoin laitteellesi pieniä datatiedostoja, joita kutsutaan evästeiksi (cookies). Tämä on yleinen käytäntö useimmissa isoissa verkkosivustoissa.
Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, joita verkkosivusto tallentaa tietokoneellesi tai mobiililaitteellesi, kun käyt sivustolla. Evästeet tallentavat tietoa laitteesi käytöstä ja käyttötavoista, muun muassa käyttäjätunnuksesi, valitsemasi kielen, fonttikoon ja erilaiset näyttöasetukset. Näin tallentuneet tiedot tarvitsee antaa vain kerran eikä aina erikseen sivustolla käydessäsi tai sivuja selaillessasi.
Verkkosivuillamme käytetään evästeitä, joihin tallennetaan seuraavat tiedot:
Näiden evästeiden hyväksyminen ei ole sivuston toiminnan kannalta ehdottoman välttämätöntä, mutta ne helpottavat sivujen selaamista. Voit poistaa tai torjua evästeet, mutta tällöin jotkin sivuston toiminnot eivät mahdollisesti toimi tarkoitetulla tavalla.
Evästeitä ei käytetä henkilöllisyyden tunnistamiseen, ja sivuston käyttöä kuvaavat tiedot ovat täysin sivuston verkkovastaavan hallinnassa. Evästeitä käytetään ainoastaan edellä kuvattuihin tarkoituksiin.
Voit hallita ja/tai poistaa evästeitä vapaasti. Ohjeita löytyy osoitteesta aboutcookies.org. Voit poistaa kaikki tietokoneellasi olevat evästeet, ja useimmat selaimet voi asettaa torjumaan ne kokonaan. Muista kuitenkin, että jos torjut evästeet, joudut määrittämään tietyt asetukset aina uudestaan sivustolle palatessasi. Saattaa myös olla, että et voi käyttää joitakin sivustolla olevia palveluja ja toimintoja.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
VARAUKSEN TEKEMINEN JA VAHVISTAMINEN
Hyttivaraukset tehdään joko paikan päällä majoituspaikassa, puhelimitse tai internetin kautta Majoitus-Ravintolalaiva Saimattaren kotisivuilla omassa varausjärjestelmässä osoitteessa www.joensaimatar.fi tai muun yhteistyössä olevan ja voimassa olevan varauspalvelujen kautta (Booking Finland).
Kun varaus tehdään laivan kotisivujen kautta, majoituksen varaajan on maksettava majoitus heti mobiilimaksulla, luotto- tai pankkikortilla tai tilisiirtona. Maksun onnistumisen jälkeen majoituksen varaaja saa varauksesta vahvistustekstiviestin ilmoittamaansa puhelinnumeroon.
Jos hytti on varattu Booking Finland-varausjärjestelmän kautta, maksu tulee maksaa saapumispäivänä sisäänkirjautumisen yhteydessä käteisellä, mobiilimaksulla tai pankki- tai luottokortilla.
SISÄÄNKIRJAUTUMINEN JA ULOS KIRJAUTUMINEN
Majoitus-Ravintolalaiva Saimattareen voi sisäänkirjautua laivan vastaanotossa joka päivä klo 16- 19 välisenä aikana.
Jos majoituksen varaaja saapuu myöhemmin kuin klo 19.00, hänen tulee pyytää myöhäistä sisäänkirjautumista soittamalla tai lähettämällä tekstiviestipyyntö laivan puhelinnumeroon 044 971 0326. Myöhäistä sisäänkirjautumista tulee pyytää viimeistään varauspäivänä ennen klo 19. Jos myöhäinen sisäänkirjautuminen on mahdollista, majoituksen varaaja saa tekstiviestinä koodin hytin avainta varten sekä ohjeet, kuinka toimia.
Hytti on luovutettava lähtöpäivänä klo 11 mennessä. Hytin avaimet tulee jättää hyttiin lähtöpäivänä.
Majoitus-Ravintolalaiva Saimatar pitää oikeuden sisäänkirjautumisaikojen muutoksiin ja on tällöin velvollinen ilmoittamaan varaajalle asiasta viipymättä puhelimitse.
Suomen hotelleissa/ hostelleissa/ muissa majoituspaikoissa kaikki huoneessa majoittuvat henkilöt ovat velvollisia täyttämään matkustaja ilmoitukset. Jos sisäänkirjautuminen tapahtuu edellä mainitun laivan normaali sisäänkirjautumisajan ulkopuolella, jokaisen majoittujan on täytettävä huoneissa olevat matkustaja ilmoitukset ja jätettävä ne huoneeseen näkyvälle paikalle lähdön yhteydessä.
HOTELLIN VASTUU OMAISUUDESTASI
Majoitus-Ravintolalaiva Saimatar voi ottaa säilytykseen pyynnöstä matkatavaroita. Jos säilytettäväksi jätettävä omaisuus on poikkeuksellisen arvokasta, on sinun ilmoitettava siitä henkilökunnalle ennen sen säilöön jättämistä. Voimme kieltäytyä ottamasta säilöön tällaista omaisuutta. Vastaat itse omista matkatavaroistasi, mikäli annat ne majoituspaikkamme säilöön. Emme vastaa huoneessa olevasta omaisuudestasi. Majoitus- Ravintolalaiva Saimatar ei vastaa pysäköintialueella olevan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta, eikä mahdollisista parkkisakoista pysäköintivirheen johdosta. Joensuun matkustajasatamassa majoitusyrityksellämme ei ole omia parkkipaikkoja. Lähin parkkimahdollisuus on kuitenkin sataman ja laivan välittömässä läheisyydessä Rantakadun molemmin puolin pysäköintikiekolla.
PERUUTUSOIKEUS
Majoituksen varaajalla on oikeus muuttaa tai perua varauksensa kuluitta viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkamisajankohtaa. Majoituksen varaaja saa maksunpalautuksen tilisuorituksena tai hyvityksenä luottokortille. Myöhemmin kuin 24 tuntia ennen saapumisajankohtaa ei varauksia enää voi muuttaa tai perua. Perumiset tulee ilmoittaa aina puhelimitse edellä mainittuun laivan puhelinnumeroon.
Booking.com tai muun varauskanavan kautta tulleet varaukset pitää muuttaa ja perua samaa kautta kun varaus on tehty. Muutos- ja peruutusoikeus ei koske varauksia, joiden ehtoihin oikeudet eivät sisälly. Sovellettavat peruutusehdot voivat vaihdella valitun huonetyypin ja ajankohdan ehtojen mukaan. Asiakkaan varaukseen kulloinkin sovellettavat peruutusehdot on ilmoitettu varauksen yhteydessä ilmenevässä tuotekuvauksessa.
Majoituksen varaajan velvollisuutena on huolehtia siitä, että hän on tutustunut huolellisesti sovellettaviin peruutusehtoihin ennen varauksen tekemistä.
HUONEEN KÄYTTÖ JA LUOVUTUS
Hytti on majoittujien käytettävissä tulopäivänä klo 16 alkaen. Huoneessa majoittuvat henkilöt eivät saa päästää ulkopuolisia henkilöitä hotellin tiloihin. Laivan henkilökunnalla on oikeus harkintansa mukaan poistaa hotellin tiloista sellainen henkilö, joka ei ole majoitusvarauksen yhteydessä ilmoitettu samaan majoitusvaraukseen kuuluva henkilö. Hyttien avaimia ja sisäänpääsyyn vaadittavia koodeja ei saa luovuttaa muille kuin niille henkilöille, joiden on ilmoitettu majoittuvan hytissä. Majoittuvien henkilöiden enimmäismäärä on se, kuinka monelle hytin henkilömäärä on ilmoitettu majoitusvaraus sivustolla (yhden hengen hytti/kahden hengen hytti).
Mikäli majoittuja, majoitusvarauksen yhteydessä ilmoitettu samaan majoitusvaraukseen kuuluva henkilö tai näiden muu laivan tiloihin päästämä henkilö rikkoo olennaisella tavalla varausehtoja tai järjestyssääntöjä, on Majoitus-Ravintolalaiva Saimattarella (Oy Saimare Ab:lla) oikeus purkaa sopimus välittömin vaikutuksin. Olennaisena rikkomuksena pidetään muun muassa:
- sisäänpääsykoodin luovuttamista muulle kuin majoitusvarauksen yhteydessä ilmoitetulle samaan majoitusvaraukseen kuuluvalle henkilölle
- muun kuin majoitusvarauksen yhteydessä ilmoitetun samaan majoitusvaraukseen kuuluvan henkilön majoittamiseen huoneessa
-huoneen käyttämistä muuhun kuin henkilökohtaiseen majoittumistarkoitukseen, kuten ansiotoiminnan harjoittamiseen, ilman majoituspaikan etukäteen antamaa kirjallista lupaa
-toistuva häiritsevä käyttäytyminen muita majoittujia, henkilökuntaa, muita laivan asiakkaita tai laivan läheisyydessä olevia henkilöitä kohtaan
-hytin, laivan yhteisten tilojen sekä niissä olevan omaisuuden vahingoittaminen.
IKÄRAJAT
Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen. Alaikäinen saa yöpyä hytissä silloin, kun samassa huoneessa majoittuu vähintään yksi täysi-ikäinen henkilö tai jos alaikäisen huoltaja on toimittanut allekirjoitetun kirjallisen suostumuksen alaikäisen henkilön majoittamisesta ennen majoitusvarausta ja majoituksen varaaja on sen ilmoittanut hyväksyvänsä.
JÄRJESTYSSÄÄNNÖT
Pyrkimyksemme on tarjota asiakkaillemme elämyksellinen, miellyttävä ja turvallinen kokemus historiallisesti merkittävässä laivassamme. Tämän vuoksi majoittuvien henkilöiden tulee noudattaa näitä järjestyssääntöjä sekä hotellin kyltteihin merkittyjä määräyksiä.
Huomaathan, että näiden järjestyssääntöjen vastainen menettely voi johtaa välittömään hotellista poistamiseen sekä korvausvastuun syntymiseen.
Majoittuja ei saa käyttäytymisellään häiritä muita laivamme asiakkaita tai laivamme läheisyydessä olevia henkilöitä. Häiritsevällä käytöksellä tarkoitamme esim. metelöimistä, omaisuuden tai toisen henkilön vahingoittamista tai muunlaista hyvän tavan vastaista käytöstä.
Majoittuja ei saa päästää ulkopuolisia henkilöitä laivan tiloihin eikä luovuttaa hyttien avaimia/avainkoodeja. Jos kuitenkin näin käy, majoittuja on vastuussa myös päästämänsä ulkopuolisen henkilön toiminnasta. Laivan ulko-ovet on pidettävä lukittuna asiattomien henkilöiden pääsyn estämiseksi laivan tiloihin. Majoittujan on huolehdittava siitä, että majoitushytteihin vievä ulko-ovi lukkiutuu hänen kuljettuaan ovesta.
Hyteissä ja laivan yleisissä tiloissa olevaa omaisuutta ei saa vahingoittaa. Hyteissä olevaa omaisuutta ei saa viedä ulos huoneesta. Vaarallisten tai toisten vahingoittamiseen soveltuvien esineiden tai aineiden tuominen laivan tiloihin on kielletty.
Tupakointi ja avotulen teko (ml. kynttilöiden, suitsukkeiden ja vastaavien polttaminen) hyteissä sekä laivan sisätiloissa on kielletty ja voi aiheuttaa palohälytyksen. Kiellon vastaisesti toiminut henkilö vastaa kaikista tästä aiheutuvista hälytys-, huolto- ja siivouskuluista. Tupakointi on sallittu ainoastaan ulkoterasseilla ja ulkotiloissa.
Lemmikkieläinten tuominen laivan sisätiloihin on kielletty. Eläimiä sisätiloihin tuonut majoittuja on velvollinen korvaamaan kaikki kiellon vastaisesta toiminnasta aiheutuvat huolto-, hallinto- ja siivouskulut.
Järjestyksen ylläpitämiseksi ja majoittujien turvallisuuden varmistamiseksi yleisissä tiloissa on tallentava kameravalvonta.
Laivan majoitustilat on tarkoitettu ainoastaan henkilökohtaiseen majoittumistarkoitukseen. Kaikenlaisen ansiotoiminnan harjoittaminen laivan tiloissa on kielletty ilman laivan etukäteen annettua kirjallista lupaa.
MAJOITTUJAN VASTUU
Majoittuja on vastuussa varauksen yhteydessä annettujen yhteystietojen oikeellisuudesta. Majoitus- Ravintolalaiva Saimatar (Oy Saimare Ab) ei ole korvausvelvollinen tilanteissa, joissa varausvahvistusta tai muuta varaukseen liittyvää tietoa ei ole voitu toimittaa majoituksen varaajalle virheellisten yhteystietojen vuoksi.
Huoneessa majoittuva henkilö on täysimääräisesti vastuussa kaikista aiheuttamistaan vahingoista ja kustannuksista, jotka aiheutuvat majoitus yritykselle (mukaan lukien rajoituksetta yleiset tilat ja huoneet huonekaluineen ja varusteineen), toisille asiakkaille tai kolmansille osapuolille tai näiden omaisuudelle majoittujan tai näiden muun laivan tiloihin päästämän henkilön huolimattomasta tai tahallisesta menettelystä, tai jotka ovat seurausta näiden varausehtojen vastaisesta toiminnasta. Jos huoneessa majoittuvan vahingon tai kustannusten aiheuttajan henkilöllisyyttä ei saada selville tai vahinkoja tai kustannuksia ei saada perittyä häneltä, vahingot ja kustannukset laskutetaan majoitushytin varaajalta
MUUT EHDOT
Näillä Varausehdoilla ei heikennetä pakottavaan kuluttajansuojalainsäädäntöön perustuvia majoittujan oikeuksia.
Majoitus- Ravintolalaiva Saimatar (Oy Saimare Ab) pidättää oikeuden näiden varausehtojen muutoksiin ja pyrkii ilmoittamaan muutoksista ennen niiden voimaantuloa verkkosivuillaan tai muulla sopivaksi katsomallaan tavalla. Asiakas on velvollinen huolehtimaan siitä, että se on ennen varauksensa hyväksymistä tutustunut varausehtojen voimassaolevaan versioon.
MUUTA HUOMIOITAVAA
VIIKONLOPPUISIN (PE-LA) LAIVALLA ESITETÄÄN LIVE-MUSIIKKIA JA LAIVAN
RAVINTOLA ON AVOINNA AAMUYÖN PIKKUTUNNEILLE ASTI. ÄLÄ VARAA
MAJOITUSTA SIIS TUOLLE AJALLE, JOS HALUAT MAJOITTUA HILJAISUUDESSA.
TÄMÄ ON MAJOITUSVALINTASI VIIKONLOPULLE, JOS JUHLIMISESTA
AIHEUTUNEET ÄÄNET EIVÄT HÄIRITSE SINUA.
Rekisteri- ja tietosuojaseloste
Tämä on Oy Saimare Ab:n henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 17.6.2020. Viimeisin muutos 17.6.2020.
1. Rekisterinpitäjä
Oy Saimare Ab, Sompatie 13 B 7, 80230 Joensuu
2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö
Antti Piirainen, info@joensaimatar.fi, P. 050 326 0836
3. Rekisterin nimi
Matkustajarekisteri
4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Kyseessä on majoitus- ja ravitsemistoiminnasta annetussa laissa (308/2006) (”MaRaL”) tarkoitettu matkustajarekisteri, johon talletettavia matkustajienhenkilötietoja käsitellään MaRaL:n 6 §:n mukaisen matkustajailmoituksen tekemiseksi, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämiseksi sekä rikosten ennalta estämiseksi ja selvittämiseksi sekä tilastojen laatimiseen.
MaRaL velvoittaa Oy Saimare Ab:n tunnistamaan asiakkaansa ja tallentamaan majoittujien tiedot yhden vuoden ajan. Myöhäisiä sisäänkirjautumisia varten majoitushytin oven avautumiseen tarvitaan numerokoodi , joiden toimittamista varten tarvitaan majoittujien puhelinnumerot.
Lisäksi asiakkaan henkilötietoja voidaan käsitellä rekisterinpitäjän (Oy Saimare Ab:n) asiakaspalvelu- ja suoramarkkinointitarkoituksiin, mikäli asiakas ei ole erikseen kieltänyt tällaistä käsittelyä. Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.
5. Rekisterin tietosisältö
Matkustajarekisteriin talletetaan matkustajasta seuraavat MaRaL 6 §:n mukaiset matkustajatiedot ja siinä mainituin edellytyksin:
1) matkustajan täydellinen nimi ja suomalainen henkilötunnus tai tämän puuttuessa syntymäaika sekä kansalaisuus;
2) matkustajan mukana olevan puolison sekä alaikäisten lasten täydelliset nimet ja suomalaiset henkilötunnukset tai niiden puuttuessa syntymäajat;
3) matkustajan osoitetiedot;
4) maa, josta matkustaja saapuu Suomeen (jos matkustajan asuinpaikka on muu kuin Suomi);
5) matkustajan matkustusasiakirjan (kuten passi ja viisumi) numero, paitsi jos matkustaja on Pohjoismaan kansalainen tai hänellä on asuinpaikka Suomessa;
6) matkustajan majoitusliikkeeseen saapumispäivä ja lähtöpäivä; sekä
7) majoittumisen tarkoitus (kuten vapaa-aika, työ tai muu syy), jos matkustaja on tämän ilmoittanut.
Lisäksi matkustajarekisteriin talletetaan matkustajan sähköpostiosoite sekä matkapuhelinnumero.
Matkustajarekisteriin talletettuja tietoja säilytetään yhden (1) vuoden ajan niiden rekisteriin merkitsemisestä, jonka jälkeen matkustajatiedot poistetaan. Seuraavat matkustajatiedot voidaan kuitenkin tämän jälkeen siirtää rekisterinpitäjän asiakasrekisteriin käsiteltäväksi siinä mainittuja tarkoituksia varten:
1) matkustajan nimi ja syntymäaika
2) kansalaisuus
3) matkustajan osoitetiedot
4) vierailun ajankohta, kesto ja tarkoitus
5) matkustajan sähköpostiosoite sekä matkapuhelinnumero.
6. Säännönmukaiset tietolähteet
Tiedot saadaan rekisteröidyiltä itseltään matkustajailmoituksen täytön yhteydessä. Lisäksi tietoja voidaan kerätä, tallettaa ja päivittää yleisesti ja vapaasti käytettävissä olevaa tietopalvelua tarjoavan rekisterinpitäjän rekisteristä MaRaL:n mukaisten vaatimusten täyttämiseksi.
7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Matkustajien tietoja ei lähtökohtaisesti siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle. Tietojen sanotunlainen siirto voi kuitenkin olla perusteltua lain sallimissa tapauksissa.
8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.
9. Rekisteröidyn oikeudet
Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti ja allekirjoitettuna kohdassa 1 olevaan osoitteeseen. Jos rekisteröidyissä tiedoissa on virheitä tai puutteita, matkustaja voi esittää kohdassa 2. mainitulle rekisteriasioista vastaavalle henkilölle virheen korjaamista koskevan pyynnön. Rekisterinpitäjä voi myös korjata tällaisen tiedon oma-aloitteisesti. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa). Tarkastusoikeutta koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisina ja allekirjoitettuina kohdassa 2. mainittuun osoitteeseen
Kielto-oikeus
Matkustajalla on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta varten. Kielto- ja oikaisuasioissa matkustaja voi olla yhteydessä rekisterinpitäjään sähköpostitse tai postitse kohdassa 1. mainittuun osoitteeseen tai kohdassa 2 mainittuun rekisteriasioista vastaavaan henkilöön.
Kirjaudu sisään olemassa olevalla käyttäjätunnuksella ja salasanallasi.
Rekisteröidy asiakkaaksemme jatkaaksesi.
RekisteröidyVarauksenne ei ole vielä valmis. Olkaa hyvä ja klikatkaa Vahvista varaus -painiketta jos haluatte vahvistaa varauksenne.